Denne annonsen har utløpt.
Lånekassen er en stor og viktig aktør i den norske velferdsstaten. I fjor delte vi ut 38 milliarder kroner i lån og stipend til elever og studenter. Vårt samfunnsoppdrag er å gjøre utdanning mulig.
Vi er opptatt av å utvikle oss videre i takt med kundene og samfunnets behov, slik at kundene møter oss på de flatene som er hensiktsmessig i sin hverdag, og slik at våre digitale tjenester forblir brukervennlige og tilgjengelige. Digitaliserings- og innovasjonsarbeidet står sentralt i dette, og nå ser vi etter en seksjonsleder for prosess og brukeropplevelse.
Seksjonen er nyopprettet og består i dag av fem medarbeidere, men forventes å vokse. Som leder vil du derfor få store muligheter til å påvirke både oppbygging og utvikling av seksjonen.
Arbeidsoppgaver
Seksjonens oppgaver spenner over en bred og sammensatt portefølje. Sentrale oppgaver er særlig kundekommunikasjon, UX-design, tidligfasearbeid og prosessledelse. Kundekommunikasjon og UX-design er viktige fagområder for å skape gode brukeropplevelser. Tidligfasearbeid og prosessledelse
handler om utviklingsporteføljen i stort. Seksjonen har et ansvar for å utvikle, analysere og utrede ideer og konsepter. For å lykkes med dette må du sørge for samhandling på tvers i hele virksomheten.
Som leder for seksjonen må du
- både evne å bevare det som fungerer bra i dag, samtidig som du bidrar og motiverer til at vi stadig forbedrer oss.
- ha oversikt over hva som skjer her og nå, og sikre innovasjon og nytenkning
- legge til rette for å sammenstille og forvalte informasjon om tidligfasearbeid slik at den kan brukes til strategiske diskusjoner
- legge til rette for samarbeid og forankring i avdelingens ledergruppe, som du blir en del av
- evne å oversette mellom politikk og IT-utvikling .
Om deg
Vi tror kollegaer beskriver deg som en leder som er opptatt av å spille de rundt deg gode. Du er samarbeidsorientert, samtidig som du jobber like godt selvstendig og på eget initiativ. Å være strukturert og analytisk er en selvfølge for deg, og du har god planleggings- og gjennomføringsevne. Du arbeider strategisk, samtidig som du har oversikt over detaljene. Du samarbeider godt på tvers av fagområder, og er opptatt av å forstå, og bidra inn i, virksomhetens behov og mål.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, minimum mastergrad. Relevant erfaring kan veie opp for manglende formelle kvalifikasjoner.
- Du har relevant erfaring innen tjenesteutvikling, forretningsutvikling, tjenestedesign, UX-design, eller strategisk rådgivning.
- Du forstår hva som kreves for å utvikle og forvalte digitale tjenester og kjenner til vanlige metoder og prosesser.
- Du har noe erfaring med å lede fagpersoner eller andre ledere.
- Det er en fordel at du har god forståelse for offentlig forvaltning, og kjenner til rammebetingelsene.
- Du har svært gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, muntlig og skriftlig.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Dette møter du hos oss
Vi har et stort hjerte for samfunnsoppdraget om å gjøre utdanning mulig. Vi lover deg engasjerte og faglig sterke kollegaer, og et godt arbeidsmiljø. Vi lærer stadig av hverandre, og du får en meningsfull jobb med mye ansvar og mulighet for å påvirke. I tillegg kan vi tilby:
- fleksibel arbeidstid
- nye kontorlokaler på Helsfyr, med fantastisk utsikt over byen, sykkelparkering og treningsrom
- mulighet for trening i arbeidstiden
- gode pensjonsordninger i Statens Pensjonskasse
- lønnsplassering som 1059 underdirektør i lønnstrinn 77 til 84 (765 600 – 935 300) avhengig av utdanning og erfaring. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Lurer du på noe?
Da håper vi at du ikke nøler med å ta kontakt! Du når våre rekrutteringsrådgivere slik; Maria Molvær Nesseth (90170114 / [email protected] ) eller Arve Nøstdahl (90171625 / [email protected]). Hvis du ønsker å søke på stillingen gjøres dette direkte i søknadsportalen til høyre.
Mangfoldig og inkluderende arbeidsliv
Vi er opptatt av at våre kollegaer representerer hele befolkningen, og oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en til å søke. Du kan krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Har du behov for tilrettelegging, ivaretar vi det.
Praktiske opplysninger
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag der man både kan jobbe hjemmefra og på kontoret. Lånekassen tester ut en hybrid arbeidshverdag der vi jobber tre dager på kontoret og to dager fleksibelt.
For å sikre at du blir tatt i betraktning ber vi deg skrive søknad på norsk, og legge ved vitnemål og attester elektronisk i søknaden. Ta med originaler/bekreftede kopier til intervju.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadsskjemaet. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Lånekassen
Lånekassen har gjort utdanning mulig i 75 år. Vi har over én million kunder, som enten er i utdanning eller betaler tilbake på studielånet sitt. Vi skal bruke vår kompetanse og rolle til å utforme utdanningsstøtteordninger som er til det beste for samfunnet og den enkelte, inkludert å legge til rette for at man kan lære gjennom hele livet. Lånekassen er en innovativ virksomhet som bruker ny teknologi og metoder for å effektivisere forvaltningen, kontinuerlig forbedre våre kundetjenester og bidra til å videreutvikle offentlig sektor.
Søknadsfrist | 09.10.2022 | |
Stillingsnavn | Seksjonsleder prosess og brukeropplevelse | |
Oppdragsgiver | Lånekassen | |
Arbeidssted | Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 09.10.2022 22:11 |